Det gode liv på Fyn

Fyn skal være et sted, hvor man kan leve et godt liv – uanset om man er barn, studerende, børnefamilie eller ældre. Det kræver gode forbindelser, stærk lokal velfærd og muligheder for at bo, arbejde og skabe sin fremtid på hele øen.  

Det nye jernbanespor over Vestfyn giver en historisk mulighed for at styrke den kollektive trafik. Jeg vil arbejde for, at det også kommer fynboerne til gode gennem flere lokale tog og hyppigere afgange. Samtidig skal Odense være et stærkt trafikalt knudepunkt, hvor tog, busser og andre forbindelser hænger sammen, så det bliver nemt og hurtigt at komme rundt. 

Den kollektive trafik skal være noget, man kan regne med i hverdagen. Busser og flextrafik skal være driftssikre, trygge og til at stole på – også i de mindre byer og i landdistrikterne. 

Men det gode liv handler også om, at velfærden er tæt på. Skoler, daginstitutioner, lægehjælp og ældrepleje skal være tilgængelige i rimelig afstand af der, hvor fynboerne bor. Man skal kunne blive boende i sit lokalområde gennem hele livet. 

Samtidig skal det være muligt at skabe sin fremtid på Fyn. Man skal kunne låne i banken, købe bolig og starte eller udvikle sin virksomhed – uanset om man bor i Odense, i en mindre by eller i et landdistrikt. 

Vær en del af holdet